Každý učiteľ, tréner do života alebo aj rodič vám povie, aby ste boli schopní v niečom sa zlepšiť, musíte sa tomu denne venovať. No napriek tomuto výroku, ako spoločnosť nie sme veľa krát schopný vyjadriť, čo myslíme správou, hovoreným slovom či počuť to, čo nám iný vraví. No, ako je to možné ?🤔
V každodennom živote píšeme, počúvame a rozprávame no veľa krát sa nám zdá, že nám to nejde, toto je takzvane - pasívne učenie sa - a nie - aktívne.
Pasívne učenie sa vykonávame denne, počúvame Podcast v Angličtine či Nemčine, hudbou, čítame alebo aj rozprávame na hodinách v škole. No tieto činnosti vykonávame pasívne, neuvedomujeme si ich prítomnosť v našich aktivitách.
Komunikácia, ako taká je svojou formou najzákladnejšov práve hovoreným slovom, bez schopnosti rozprávať by sme neboli schopný pred stovkami rokov ani prežiť, no v dnešnej dobe sa čaro slova vytratilo.
Síce to každodenná aktivita je no nieje vykonávaná s uvedomením si, čo hovoríme alebo dokonca aj ako. - Veľa krát sa prichytíme zvyšovaním hlasu, používaním arogantného tónu či používaním slov, ktoré by sme s niekým nám nadradeným nikdy nepoužili ani v zápale momentu.
Toto je efekt pasívnej komunikácie, ktorá je vykonávaná zvyčajne, ako vedľajšia aktivita pri hlavnej činnosti. Toto vytvára nedbanlivosť.Veľa ďalších príčin môže taktiež byť strach z hovorenia, diskomfort a neistota v jazyku či obmedzená slovná zásova. Odpovedanie namiesto porozumenia. - Tieto problémy sú vždy vyriešiteľné aktívnym počúvaním bez rozptýlení a vedľajších činností, uvedomovaním si, čo sa za slovami nachádza a odpovedaním s pauzou a premyslením svojej odpovede.
Písané slovo vždy bolo aj bude výhrada, ktorá je znakom vzdelaných ľudí či zaužívaným spôsobom formou škôl alebo, aj kurzov a skúseností z iných zdrojov. Naša písaná komunikácia, veľa krát nieje prehľadná práve passívnym písaním cez sociálne siete, či si to chceme alebo nechcem priznať, znížilo to našu úroveň kvality.
To, ale samozrejme neznamená nezvrátiteľnú chybu. Písanie si s priateľmi, partnermi alebo rodinou je vždy jednoduchšie, zvyčajne sa rozpráva o veciach, ktorým obe strany rozumejú a poznajú, písanie v školách, mailoch, či slohov je iné.
Témy niesú pochopené, prebraté a neistota v prebratej téme vytvára nezrovnalosti v texte čím znižuje známky, pochopenie textu a veľa krát aj vyhnuteľné konflikty.
- Tomuto sa dá predísť predovšetkým zamysleniu sa nad textom. 💭
Nieje potrebné vždy pochopiť všetko čo sa nám niekto snaží povedať nakoľko to nieje vždy možné, no prirodzená dedukcia textu nieje ťažká ak sa človek pozastaví a zamyslí.
Pri slohoch či mailoch je dôležité rozumieť očom človek rozpráva, v prípade neistoty faktov nieje hanba si ich vyhľadať, či vytvoriť si priestor pre naštudovanie si témy. A predovšetkým začatím včas.
- Aktívne vykonávanie činností je kľúč k pochopeniu okolia.
- Vytvárať si čas a priestor pre zhrnutie si myšlienok, ktoré chcem vyjadriť.
- Premyslieť si naše odpovede nie len obsahom, ale taktiež podaním.
- Byť pripravený v terminológiách.
Čo sú vaše najväčšie problémy pri komunikácii ?
Hľadáš doučovanie predmetu anglický jazyk? Nájdi si správneho doučovateľa predmetu anglický jazyk pre doučovanie online alebo osobne v tvojom okolí.
Pre správne fungovanie stránky pristupujeme k informáciám uloženým v tvojom zariadení. Ide napríklad o cookies alebo lokálnu pamäť prehliadača. Ukladáme tam dáta potrebné pre fungovanie stránky, údaje využívané na analytické účely alebo údaje ukladané tretími stranami.
Ak sú tieto informácie nevyhnutné pre chod stránky, ukladáme ich hneď automaticky. Na všetky ostatné potrebujeme súhlas, ktorý môžeš udeliť nižšie. Tvoj súhlas si uchováme 12 mesiacov, pri odmietnutí sa ťa na súhlas opäť opýtame po 6 mesiacoch, svoje rozhodnutie však môžeš zmeniť kedykoľvek. Bližšie informácie nájdeš na stránke ochrany osobných údajov a vo všeobecných podmienkach používania.