Webináre, ako nástroj ešte nedocenených možností

Webináre, ako nástroj ešte nedocenených možností

Publikované: 2. 9. 2016 Autor: Robert Š.

Rodičia sa pri horších známkach svojich detí občas uchyľujú k nekorektnému správaniu voči učiteľom a riaditeľom škôl.

Príkladov by sa dalo uviesť veľa a zatiaľ o tom nik nehovorí, že jedným z kľúčových riešení takýchto problémov sú webináre.

Webináre, organizované pre všetky stupne škôl umožňujú napríklad pravidelné prepočítanie úloh z matematiky a štatistiky, ich výklad cez webináre a uloženie videozáznamov, ak si chcú žiaci a študenti pozrieť celý výklad, ako aj svoje otázky, nejasnosti a riešenia aj neskôr.

Webinármi sa odstráni jeden kardinálny problém: ak študenti, napríklad z nejakého učiva za 2-3 týždne dostanú 50 úloh na preriešenie, z ktorých v škole preriešia 10 úloh a ďalších 10 dostanú na domáce úlohy, stále ešte zostane povedzme 30 nevyriešených úloh, ktoré v prípade výberu čo len piatich príkladov z nich pri písomkách spôsobujú katastrofu pre tých, ktorí nie sú schopní riešenie úloh logicky, technicky a algoritmicky domyslieť.

Riešením sú webináre. Nenavrhujem tu žiadne zvyšovanie záťaže učiteľov. Navrhujem webináre pre všetky stupne škôl.Veď si len domyslite, aký by to malo pozitívny účinok, keby webináre umožnili každý týždeň, hoci aj viackrát vyriešiť a vysvetliť úlohy. Už by viac neexistovali nevyriešené a nevysvetlené úlohy a pred písomkami by zavládol poriadok a systém s podporou webinárov a videozáznamov ! Už by sa nemuseli formálne na základe sťažností odvolávať a presúvať učitelia do iných tried s nulovým efektom. A nemuseli by byť nechutné scény, u ktorých ani riaditeľ, ani učiteľ, ani rodičia a ani študenti nemôžu poriešiť podstatu problémov, a pritom zotrvať pri konvenčnej metodike výuky !

Webináre hravo riešia spomínané problémy!

Vyzývam všetkých, ktorí samostatne nezvládajú obsah alebo rozsah učiva, aby sa viac netrápili – nie je to potrebné. Webináre, organizované fundovanými odborníkmi sú aj u nás na dosah !