Author's photo
Veronika M.
Excel

ako pomocou funkcií match a index vytvorim funkciu vlookup? ako to funguje?

1 odpoveď
avatar
Zmazaný účet
VLOOKUP nájde zadanú hodnotu v stĺpci a nájde k nej položku z požadovaného stĺpca v zadanom riadku.

Môžeme to vytvoriť aj takto:
MATCH nájde konkrétnu hodnotu a určí jej poradie v zozname. Napr.:

=MATCH(5;A1:A10;0) - hľadám číslo 5 v stĺpci A v riadkoch 1 až 10

- výsledkom bude číslo poradia - napr. ak je v zozname číslo 5 štvrté zhora tak bude výsledkom funkcie číslo 4

INDEX zas vyhľadáva hodnotu zo zadanej pozície riadka a stĺpca, čiže napr.

=INDEX(A1:A10;B1;2) - kde B1 je výsledok funkcie MATCH...

takže

=VLOOKUP(5;A1:B10;2;FALSE)

bude to isté ako

=INDEX(A1:B10;MATCH(5;A1:A10;0);2).