Matematika sš

Zdravím, vedeli by ste mi prosím poradiť s 16 a 17 a zdôvodnenie? Ďakujem.

Prílohy:
Question image
2 odpovede
K príkladu 17.
Neznámy počet jednotiek si označíme ako x•1. V čitateli aritmetického priemeru teda budeme sčítavať ešte aj tých x jednotiek a v menovateli budeme mať celkovo 6 + x známok. Celý tento priemer má byť "lepší", čo znamená menší ako 1,5 a teda riešime nerovnicu (pozri obrázok).
Prílohy:
Answer image
Komentáre:
Maroš B.
A vieš aj 16? Ďakujem
Akosi som si domyslel, ze chces odo mna este tento jeden.
Velmi zaujimavy priklad.
Priznam sa, ze mi nenapada ine riesenie, nez vypisat vsetky moznosti.
Oznacme si hracov cislami 1-6 takto:
8 8 7 7 7 6 <--- vek
1 2 3 4 5 6
Hladame teda vsetky mozne kombinacie dvojic:
1-2 3-4 5-6
1-2 3-5 4-6
1-2 3-6 4-5
1-3 2-4 5-6
1-3 2-5 4-6
1-3 (2-6) 4-5
1-4 2-3 5-6
1-4 2-5 3-6
1-4 (2-6) 3-5
1-5 2-3 4-6
1-5 2-4 3-6
1-5 (2-6) 3-5
(1-6) 2-3 4-5
(1-6) 2-4 3-5
(1-6) 2-5 3-6

Spolu 15 moznosti. Avsak tie kombinacie v ktorych sa vyskytuje dvojica 1-6 alebo 2-6 su neziaduce, ostava teda 9 moznosti ktorymi sa daju zostavit uvodne dvojice na turnaji. Spravna odpoved je (B)
Komentáre:
Peter K.
Sorry, dva preklepy som si vsimol: stvrta kombinacia odspodu ma byt spravne 1-5 (26) 3-4 a posledna kombinacia ma byt (1-6) 2-5 3-4. Uz je to hadam OK. Vysledok sa nemeni.
Maroš B.
Čo to je (26) a prečo to má byť takto a nie inak?
Maroš B.
Ďakujem.
Maroš B.
Aha vidim