Zatočte s trémou a stresom jednoducho!

S trémou pri odpovedi v škole sa stretol určite každý z nás, rovnako ako so stresom. Oba tieto pojmy môžu pre naše prežívanie predstavovať čosi negatívne a preto prinášam 5 tipov, ktoré pomôžu pri zvládaní náročných a stresujúcich situácií. Mne osobne najviac pomáha ak stres alebo trému "predýcham", no každému môže vyhovovať niečo iné. Tak sa poďme pozrieť na spomínaných 5 tipov v boji so stresom!


1. Skúste sa na stresovú situáciu pozrieť s nadhľadom 🌍

Áno, to znie trochu uletene, pokiaľ si už naozaj neviete pomôcť, no je to veľmi efektívna rada. Skúste sa zamyslieť  nad tým, ako by vyzerala daná situácia bez Vás a bez Vášho zásahu a odosobnite sa od stresujúcej situácie (samozrejme, pokiaľ sa to dá). Je dôležité veriť, že všetko dobre dopadne 👍.

2. Keď pociťujete príznaky trémy, skúste si predstaviť, že sa rozprávate s niekým koho veľmi dobre poznáte a pred kým môžete byť sami sebou. 

3. Naučte sa plánovať 📃

Toto je veľmi dôležitá rada, pretože pomocou dobrého plánovania si v živote vieme ušetriť množstvo stresov.

4. Žite prítomnosťou ☀️

Pre niektorých z nás veľmi ťažké. Toto je rada nad zlato. Veľmi pomáha, ak sa prestaneme trápiť nad tým, čo bude zajtra, o rok, o desať rokov a začneme len tak sedieť a užívať si prítomný moment. Je takisto veľmi dôležité nevyčítať si minulosť, pretože tá sa už zmeniť nedá a tým, že sa budete trestať sa nič nevyrieši a nezmení to ani prítomnosť. Často týmto premýšľaním „robíme z komára somára“ a v konečnom dôsledku veci dopadnú úplne inak.

5. Upokojte svoju myseľ meditáciami/relaxačnými technikami 

Veľmi dobrá rada, ako sa naučiť oddychovať a vnímať svoje myšlienky 👤, pocity a potreby. Niekedy naozaj pomáha stres predýchať 🌬 . Práve preto budú naše príspevky zamerané aj na relaxačné techniky a meditácie, ktoré môžete v pohodlí domova vykonávať a zrelaxovať tým svoju myseľ „zabúdaním“ na stres...


Verím, že Vám tieto tipy budú užitočné či už v školskom alebo pracovnom živote...

Read more articles on our blog:

back to blog