Author's photo
Dominika B.
anglický jazyk

preklad textu

Dobrý deň, môžem poprosiť o preloženie kúsku textu?
Ďakujem.

In 1976, programmer Don Woods found Crowther’s program and with his blessing, expanded the program, adding fantasy touches influenced by the writings of J.R.R. Tolkien. From there the program was ported onto various computer systems and spread to universities and across computer networks. Crowther and Woods’s Adventure was the first in a long line of text adventure computer games, now referred to as ‘‘interactive fiction.’’ These games are still being produced today, althoughnolongercommercially.3 Theinnovationsintroducedbytextadventures,particularly the concepts of rooms joined together into a navigable space, characters with which one could have brief conversations or interactions, and objects (like keys) which gave playersaccesstonewareas,wouldsoonrevolutionizetherelatedfieldofvideogames.Video games before 1977 consisted of single screens of graphics in which the action of the game took place. Kee Games’s arcade game Super Bug was the first game to feature a screen that could scroll in all four directions, revealing off-screen space as it scrolled up and down, or right and left, but the space was still a single area, albeit one larger than the screen.

2 odpovede
Dobrý deň, Dominika,
Tu je preklad Vášho textu:
V roku 1976 programátor Don Woods založil tzv. Crowthers program, vďaka ktorému sa program rozšíril a začal spracovávať fantazijne príbehy. Ich podkladom boli rozprávania J.R.R. Tolkiena. Tento program zaviedli do viacerých počítačových zostáv a rozšíril sa do univerzít a počítačových sietí. Dobrodružné príbehy s názvom Crowther and Woods adventure sa stali začiatkom histórie novodobých počítačových hier. Ich základ je tzv. textové dobrodružstvo. V súčasnosti sú známe ako interaktívne fikcie. Takéto hry sa vytvárajú dodnes, ale už neslúžia komerčným účelom.
Obmena pôvodných hier / textového dobrodružstva/ sa týka najmä úpravy priestorov, ktoré sú prepojené prostredníctvom navigácie, kde jeden hrdina sa vyjadruje pomocou jednoduchých viet a kde objekty/ klávesy/ umožňujú hráčovi prístup k novým priestorom. Neskôr došlo k revolučnej zmene, keď vznikli video hry. Pred rokom 1977 video hry pozostávali z jednotlivých grafických obrazov, ktoré znázorňujú jednotlivé scény. Keď Games arcade game je prvou hrou, kde sa deje a pohyby odohrávajú vo všetkých štyroch smeroch, odkrývajú aj oblasti mimo obrazovky. Priestor pritom vytvára jediný obraz, ale je širší než samotná obrazovka.
Komentáre:
Dominika B.
Ďakujem veľmi pekne :)
V roku 1976 programátor Don Woods našiel Crowtherov program a so svojím požehnaním program rozšíril a doplnil fantázie, ovplyvnené spismi J.R.R. Tolkien. Odtiaľ bol program prenesený na rôzne počítačové systémy a rozšírený na univerzity a cez počítačové siete. Crowther and Woods's Adventure bol prvý v dlhej rade textových adventúr, ktoré sa teraz označujú ako „interaktívne prvky“. „Tieto hry sa stále vyrábajú aj dnes, hoci komerčne nie sú komerčne dostupné.3. Inovácie vniesli do svojich textových riešení predovšetkým koncepty miestností spojené do jedného splavný priestor, postavy, s ktorými je možné viesť krátke rozhovory alebo interakcie, a objekty (napríklad kľúče), ktoré dali hráčom prístupové kamene, by dorovnávali revolúciu vo vzťahu k izolovaným videohrám. Videohry pred rokom 1977 pozostávali z jednotlivých obrazoviek grafiky, v ktorých sa hra odohrala. Arkádová hra Kee Games Super Bug bola prvou hrou, ktorá obsahovala scénu, ktorá sa mohla posúvať všetkými štyrmi smermi a odhaľovala priestor mimo obrazovky, keď sa posúvala nahor a nadol, alebo doprava a doľava, ale priestor bol stále jednou oblasťou, hoci jeden väčší ako obrazovka.