Otázky

Potrebuješ rýchlu pomoc s príkladom na domácu úlohu? Opýtaj sa doučovateľov na DoučMa.sk. Radi ti bezplatne pomôžu.
Pošli svoju otázku

Matika postupnosti

Natália P.
matematika

Dobrý deň vedel by mi niekto pomôcť doplniť vzorec an

fyzija

Norse G.
fyzika - sš

Dobry den, potrebujem pomoc s ulohou: ohnisková vzdialenosť zrkadla je 60cm. Obraz je 5 krat väčší ako predmet. Vypočítajte vzdialenosť predmetu/obrazu od zrkadla keď je obraz a)skutočný b)neskutočný Pomôcka: a’=5a Dakujem velmi pekne.

Pomoc s fyzikou

Magdaléna K.
fyzika - vš

Dobrý den. Potrebovala by som poradit s prikladmi z fyziky pre vysokoskolaka. Ak by niekto vedel, tak by ma potesil aj postup. Za kazdu pomoc dakujem.

Linearna funkcia

Angelika S.
matematika - sš

Mám túto tabuľku dobre? Ďakujem za pomoc.

Odpovede:

Áno, máš to OK

human body parts

Tomáš K.
anglický jazyk

Zdravím , súrne potrebujem pomôcť s týmto. Za každú pomoc vopred pekne ďakujem. Zadanie pošlem do správy. Dakujem.

Odpovede:

Ahoj, určite mi posli zadanie, pozriem sa na to.

Linearna funkcia

Angelika S.
matematika - sš

Ako určím priesečník grafu funkcie? Ďakujem za pomoc.

Odpovede:

Ak máš 2 funkcie:
Narysuješ si graf 1. funkcie
Narysuješ si graf 2. funkcie
Kde sa to pretne, tam je priesečník. Ak treba, odrátaš súradnice priesečníku priamo z grafu.

K Tvojmu príkladu:
Graf 1. funkcie máš správne
Neviem, aké je presne zadanie, či si v tej 2. funkcii nemáš dosadiť "svoje vlastné" hodnoty a a b.

Ak máš len 1 funkciu, zvyčajne sa určujú nulové body - teda body, v ktorých sa y = 0, to je tam, kde graf pretína os x.

Ak nechápeš a máš otázku, spokojne ma kontaktuj.

Spp Miro

Kombinátorika

Matematika M.
matematika

Dobrý deň potreboval by som pomôcť :) Koľko prirodzených čísel menších ako 5 000 sa dá vytvoriť z číslic 1,3,4,5 ? Zmení sa počet riešení ak číslicu 1 nahradíme 0 ? Koľko trojciferných čísel môžeme vytvoriť z číslic 0,3,4,5 ak sa číslice nemôžu opakovať ? vďaka za pomoc

Odpovede:

Dobrý deň, ja túto problematiku najčastejšie robím logicky a nie pomocou vzorcov na kombinatoriku. Tu ti popíšem ako som to robila ale celé výsledky budeš mať na obrázku čo som vložila.
Na prvú otázku by som si dala 4 čiarky na ktoré by som dosadzala čísla tie 4 čiarky simbolizujú 4 miestne číslo keďže to má byť menej ako 5000 na prvé miesto nemôžem dosadiť 5 čiže mi ostáva 1,3,4 následne na ďalšie miesto môžem už dosadiť päťku ale ak sa čísla nemajú opakovať tak tam musím jedno odčítať napríklad 5,3,4 a takto pokračujem na ďalšie 2 čiarky (5,4), (4) potom spočítam na každej čiarke koľko mám možností s výnásobím to v tomto prípade 3*3*2*1 čiže 18 prirodzených čísel a takýmto spôsobom spravím aj otázku číslo 2 ale neviem či vaša učiteľka ráta že môže alebo nemôže byť na začiatku 0 ale my sme to ako možnosť nerátali a preto sa to zmení na 2*3*2*1. Nenapísali si mi či sa čísla v jednotke a dvojke môžu opakovať ak by sa mohli výsledok by bol v jednotke taký že na prvú čiarku nemôžeš dať päťku a na ostatné môžeš keďže to má byť menšie ako 5000 čiže 3*4^3 (3krat4natretiu) čiže 192 možnosti a ak by sa mohli opakovať v druhej otázke bolo by to 2*4^3. A tretia je ten istý spôsob máš mať trojciferné číslo takze si spravíš 3 čiarky a na prvú cifru (čiarku) môžeš dosadiť 3,4,5 čiže 3 možnosti na druhu čiarku môžeš dosadiť aj 0 čiže (0,4,5) jedno musíš odpočítať lebo sa ti nemôžu opakovať ale stále máš 3 možnosti lebo na druhú cifru môžeš dať 0, a na poslednú čiarku môžeš dať len 2 možnosti čiže 3*3*2 čo je 18.

Machine learning

Johana S.
programovanie

Ahojte, vedel by mi niekto prosím pomôcť naprogramovať tieto dva príklady v R-ku? Ďakujem

AIC, Ridge, Lasso v programe R

Johana S.
programovanie

Ahojte, vedel by mi niekto prosím pomôcť naprogramovať toto zadanie? Ďakujem.

?
Pošli svoju otázku